Albaraka Mobil
Mobil Bankacılık

Kredi Kartı Gecikme Cezası

Albaraka Türk Katılım Bankası’nda kredi kartlarımız için asgari ödeme oranı yüzde yüzdür. Müşteri borcunun vadesi geldiğinde söz konusu aya yansıyan tüm borcunu ödemekle mükelleftir.

Kredi Kartı Gecikme Cezası hesaplama örneklerini aşağıda görebilirsiniz. Aşağıdaki örnek, son ödeme tarihi ile bir sonraki hesap kesim tarihinin arasında 20 gün olduğu durumlar için oluşturulmuştur. Bu tarih aralıkları hesaplanırken, gerçek gün aralıkları dikkate alınmaktadır.

Örnek: Kobi Kredi Kartı Gecikme Cezası Hesaplaması:

Kredi Kartı Limitinden 1.000 TL tutarında kullanım olduğu ve son ödeme tarihinde 300 TL’nin ödenmesi durumunda örnek gecikme cezası hesaplaması aşağıdaki gibi gerçekleşecektir.

Son ödeme tarihinden bir sonraki hesap kesim tarihine kadar ödenmeyen tutar olan 700 TL için gecikme cezası hesaplanır.

Kobi Kredi Kartı Gecikme Cezası Hesaplaması
Kullanım Tutarı Asgari Ödeme
Tutar Oranı
Asgari Ödeme
Tutarı
Ödeme
Tutarı
Toplam Ödenmeyen
Tutar
Alışveriş Gecikme
Ceza Oranı
Gecikme Gün
Sayısı
Gecikme Cezası
Tutarı
1.000 TL %100 1.000 TL 300 TL 700 TL %3,96 20 18,48 TL

Ödenmeyen tutara son ödeme tarihinden bir sonraki hesap kesim tarihine kadar kalan bakiye olan 700 TL’ye gecikme cezası işler.

Kobi Kredi Kartları Gecikme Cezası Oranı: %3,96

Asgari Ödeme Tutarı: 1.000 x (%100) = 1.000 TL

Ödeme Tutarı: 300 TL

Ödenmeyen Tutar: 1.000 – 300 = 700 TL

Ödenmeyen tutara geciken gün kadar gecikme cezası tahakkuk eder.

Alışveriş Gecikme Cezası Tutarı: 700*%3,96/30*20 = 18,48 TL TL

NOT: Tüm kredi kartlarımızda, son ödeme tarihinde ödenmeyen borçlar için TCMB tarafından belirlenen güncel oran ve gecikme gün sayısı üzerinden bir ceza hesaplanır ve bu tutar müşterilerin bir sonraki ekstresine yansıtılır.

Faydalı Bilgiler

Kartımın kullanımı ile ilgili bilmem gerekenler nelerdir?

Kartınız size ulaştığında şifreniz SMS ile sistemde kayıtlı cep telefonunuza gönderilmektedir. Kartınızı bu şifre ile kullanmaya başlayabilir; ya da internet şubemiz veya Albaraka Mobil üzerinden şifrenizi değiştirebilirsiniz. Şifreli olarak gerçekleştireceğiniz ilk işlemden sonra kartınız aktif olacaktır. Kartınız vade dolumu sebebi ile yenilendiğinde mevcut şifreniz geçerli olacaktır.

Kartlarımız temassız özelliktedir. Şifreli olarak gerçekleştirdiğiniz ilk alışveriş sonrasında kartınızı temassız olarak kullanabilirsiniz.

Yetkiler dâhilinde mail order ve e-ticaret işlemlerinizi kartınız aktif olduktan sonra gerçekleştirebilirsiniz. Yetkilerinizi internet şube, Albaraka Mobil ya da 0850 222 5 666 Alo Albaraka üzerinden değiştirebilirsiniz.

Kart şifremi nasıl oluşturabilirim?

Kartınızı yeni aldığınızda kart şifrenizi SMS ile belirleyebilirsiniz. SIFRE yazıp birer boşluk bırakarak, kart numarasının son 6 hanesi, 3 haneli CVV numarasının ilk 2 hanesini ve 4 haneli yeni şifrenizi yazıp 4460'a SMS göndererek şifrenizi belirleyebilir veya değiştirebilirsiniz. Örnek: "SIFRE 123456 12 1234"  Ayrıca Telefon Bankacılığı ve Internet / Mobil Bankacılık kanallarımız üzerinden de kolayca şifrenizi değiştirebilirsiniz.

Kredi kartımın kaybolması/çalınması durumunda ne yapmalıyım?

Kartınızın kaybolduğundan ya da çalındığından şüpheleniyorsanız Albaraka Mobil üzerinden kartınızı 24 saat süresince geçici olarak kapatabilirsiniz. Ayrıca 0850 222 5 666 numaralı Alo Albaraka'yı arayarak da kartınızı kötü amaçlı kullanımlara kapatabilir ve yenileyebilirsiniz.

Albaraka Worldcard’ın sağladığı avantajlar nelerdir?

Albaraka Worldcard ile yurt içinde 300.000’i aşkın World üyesi iş yerlerinde taksitli alışveriş fırsatlarından yararlanabilir, alışverişlerinizde anında Worldpuan kazanabilir, biriktirdiğiniz puanları dilediğiniz zaman kullanabilirsiniz.

Albaraka Worldcardlar temassız özelliklidir. 350 TL’ye kadar olan işlemlerinizi temassız ve şifresiz, 350 TL ve üzeri işlemlerinizi temassız ve şifreli olarak gerçekleştirebilirsiniz.

Albaraka kredi kartı ile nerelerde alışveriş yapabilirim?

Albaraka kredi kartınız ile dünyanın her yerinde, VISA ve Mastercard amblemini gördüğünüz milyonlarca mağaza, market, otel, restoran, tatil köyü, benzin istasyonu ve diğer birçok işyerinde, para taşımadan alışveriş yapabilirsiniz.

Kredi kartı ödemelerimi nasıl gerçekleştirebilirim?

Kredi kartı ödemelerinizi aşağıdaki kanalları kullanarak gerçekleştirebilirsiniz:

  • İnternet Şube
  • Albaraka Mobil
  • 0850 222 5 666 Alo Albaraka.
  • Size en yakın Albaraka şubesi

Albaraka kredi kartı kullanıcısı, herhangi bir komisyon veya ücret öder mi?

Harcama tutarınızı son ödeme gününde ödediğiniz takdirde hiçbir ilave ücret veya komisyon ödemezsiniz

Hesap kesim tarihimi nasıl değiştirebilirim?

Hesap kesim tarihinizi aşağıdaki kanallar aracılığı ile aynı ekstre döneminde bir; aynı yıl içinde üç kez değiştirebilirsiniz:

  • İnternet Şube
  • 0850 222 5 666 Alo Albaraka
  • Size en yakın Albaraka şubesi

Kredi kartı harcamalarımı nasıl takip edebilirim?

Harcamalarınızın dökümünü ve ödemeniz gereken tutarı gösteren ayrıntılı ekstreniz, gönderilmesini talep ettiğiniz adresinize her ay postalanır. İsterseniz; ekstreniz bildireceğiniz faks numarasına her ay düzenli fakslanır veya e-mail adresinize gönderilir. Ayrıca şubeniz, internet şubemiz, Albaraka Mobil ve 0850 222 5 666 numaralı Alo Albaraka aracılığıyla da kredi kartınıza ait harcama bilgilerinizi kolayca öğrenebilirsiniz.

Kredi kartıma ait ekstre elime ulaşmadığında ne yapabilirim?

Ekstre bilgilerinizi aşağıdaki kanallarımızdan öğrenebilirsiniz:

  • İnternet Şube
  • Albaraka Mobil
  • 0850 222 5 666 Alo Albaraka
  • Size en yakın Albaraka Şubesi

Kredi kartıma ait ekstreye itiraz etmek istersem ne yapmalıyım?

Ekstrenize yansımış harcamalara yönelik itirazınızı yazılı dilekçe ile birlikte, ilgili harcamalara dair gerekçe/belgeleri de ekleyerek en yakın şubemize getirebilir; ya da 0850 222 5 666 numaralı Alo Albaraka’yı arayarak itirazınızı müşteri temsilcimize iletebilirsiniz. İtirazınız titizlikle incelenir ve en kısa sürede neticelendirilip size bildirilir.

Kredi kartımdan nakit çekebilir miyim?

İslami Bankacılık prensiplerimiz gereği kredi kartlarımız ile nakit çekim yapılamamaktadır.

Yurtdışı harcamalarım ekstreye yansırken komisyon veya ücret ekleniyor mu?

Yurt dışındaki harcamalarınız, işlemin bankamıza geldiği tarihteki Albaraka Türk gişe döviz satış kuruna %1 komisyon eklenerek Türk Lirası’na çevrilir.

Kredi Kartı borcumu geciktirdim, şimdi ne olacak?

Tüm kredi kartlarımızda, son ödeme tarihinde ödenmeyen borçlar için TCMB tarafından belirlenen güncel oran ve gecikme gün sayısı üzerinden bir ceza hesaplanır ve bu tutar müşterilerin bir sonraki ekstresine yansıtılır.

Kredi/Banka Kartımı internet alışverişine nasıl açabilirim?

İnternet alışverişlerine devam etmek için aşağıdaki işlem kanallarını kullanarak kartlarınızı e-ticaret işlemlerine açabilirsiniz:

  • İnternet Şubemiz
  • Bütün şubelerimiz
  • Alo Albaraka 0850 222 5 666
  • SMS (INTERNET yazıp bir boşluk bıraktıktan sonra kartınızın son 6 hanesini yazarak 4462’ye SMS göndererek kartınızı e-ticarete açabilirsiniz.)

Banka kartı günlük işlem limitlerim nelerdir?

Albaraka banka kartınızla aynı gün içerisinde ATM’den 5000 Türk Lirası,  POS alışverişlerinizde ise 4000 Türk Lirası’na kadar harcama yapabilirsiniz.

Banka kartıma bağlı hesabımı nasıl değiştirebilirim?

Banka kartınıza bağlı hesabınızı 0850 222 5 666 Alo Albaraka ya da İnternet Bankacılığı üzerinden değiştirebilirsiniz.

Ek kartım için limit aşımı mümkün mü?

Ek kart limit aşımı mümkün değildir.

Ek kartıma ekstre kesilir mi?

Belirlediğiniz ekstre kesim tarihinde ek kart dönem borcunuz ek kartınızın bağlı olduğu asıl karta aktarılarak, asıl karta ekstre kesilir. Ek kartınıza ayrıca ekstre oluşmaz.

Tüm kredi kartlarına ek kart çıkarabilir miyim?

Albaraka Worldcard Kredi Kartlarımızdan herhangi birine sahip olmanız durumunda ek karttan yararlanmanız mümkündür.

Özel Bankacılık/Platinum ek kredi kartımla asıl kartımın avantajlarından faydalanabilir miyim?

Özel Bankacılık/ Platinum ek kart ile, asıl kart hamilinin sahip olduğu; Yol Yardım Hizmetleri (araç çekici, indirimli lüks araç kiralama, araç bilgi hattı, VIP şoför); Konut Yardım Hizmetleri (çilingir, profesyonel ev desteği, elektrik ve dâhili su tesisatı tamiri, cam değişimi, konut bilgi hattı); Seyahat Yardım Hizmetleri (indirimli havalimanı transferi, profesyonel sürücü temini); Medikal Yardım Hizmetleri (tıbbi danışmanlık, eve doktor ve hemşire gönderilmesi, check-up ve acil ilaç gönderme organizasyonu, indirimli medikal hizmetler) ve çok daha fazlasının sunulduğu Asistans Hizmeti'nden yararlanabilirsiniz.