Albaraka Türk Katılım Bankası’nda kredi kartlarımız için asgari ödeme oranı yüzde yüzdür. Müşteri borcunun vadesi geldiğinde söz konusu aya yansıyan tüm borcunu ödemekle mükelleftir.
Kredi Kartı Gecikme Cezası hesaplama örneklerini aşağıda görebilirsiniz. Aşağıdaki örnek, son ödeme tarihi ile bir sonraki hesap kesim tarihinin arasında 20 gün olduğu durumlar için oluşturulmuştur. Bu tarih aralıkları hesaplanırken, gerçek gün aralıkları dikkate alınmaktadır.
Kredi Kartı Limitinden 1.000 TL tutarında kullanım olduğu ve son ödeme tarihinde 300 TL’nin ödenmesi durumunda örnek gecikme cezası hesaplaması aşağıdaki gibi gerçekleşecektir.
Son ödeme tarihinden bir sonraki hesap kesim tarihine kadar ödenmeyen tutar olan 700 TL için gecikme cezası hesaplanır.
Kobi Kredi Kartı Gecikme Cezası Hesaplaması | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kullanım Tutarı | Asgari Ödeme Tutar Oranı |
Asgari Ödeme Tutarı |
Ödeme Tutarı |
Toplam Ödenmeyen Tutar |
Alışveriş Gecikme Ceza Oranı |
Gecikme Gün Sayısı |
Gecikme Cezası Tutarı |
1.000 TL | %100 | 1.000 TL | 300 TL | 700 TL | %3,96 | 20 | 18,48 TL |
Ödenmeyen tutara son ödeme tarihinden bir sonraki hesap kesim tarihine kadar kalan bakiye olan 700 TL’ye gecikme cezası işler.
Kobi Kredi Kartları Gecikme Cezası Oranı: %3,96
Asgari Ödeme Tutarı: 1.000 x (%100) = 1.000 TL
Ödeme Tutarı: 300 TL
Ödenmeyen Tutar: 1.000 – 300 = 700 TL
Ödenmeyen tutara geciken gün kadar gecikme cezası tahakkuk eder.
Alışveriş Gecikme Cezası Tutarı: 700*%3,96/30*20 = 18,48 TL TL
NOT: Tüm kredi kartlarımızda, son ödeme tarihinde ödenmeyen borçlar için TCMB tarafından belirlenen güncel oran ve gecikme gün sayısı üzerinden bir ceza hesaplanır ve bu tutar müşterilerin bir sonraki ekstresine yansıtılır.
Kartınız size ulaştığında şifreniz SMS ile sistemde kayıtlı cep telefonunuza gönderilmektedir. Kartınızı bu şifre ile kullanmaya başlayabilir; ya da internet şubemiz veya Albaraka Mobil üzerinden şifrenizi değiştirebilirsiniz. Şifreli olarak gerçekleştireceğiniz ilk işlemden sonra kartınız aktif olacaktır. Kartınız vade dolumu sebebi ile yenilendiğinde mevcut şifreniz geçerli olacaktır.
Kartlarımız temassız özelliktedir. Şifreli olarak gerçekleştirdiğiniz ilk alışveriş sonrasında kartınızı temassız olarak kullanabilirsiniz.
Yetkiler dâhilinde mail order ve e-ticaret işlemlerinizi kartınız aktif olduktan sonra gerçekleştirebilirsiniz. Yetkilerinizi internet şube, Albaraka Mobil ya da 0850 222 5 666 Alo Albaraka üzerinden değiştirebilirsiniz.
Kartınızı yeni aldığınızda kart şifrenizi SMS ile belirleyebilirsiniz. SIFRE yazıp birer boşluk bırakarak, kart numarasının son 6 hanesi, 3 haneli CVV numarasının ilk 2 hanesini ve 4 haneli yeni şifrenizi yazıp 4460'a SMS göndererek şifrenizi belirleyebilir veya değiştirebilirsiniz. Örnek: "SIFRE 123456 12 1234" Ayrıca Telefon Bankacılığı ve Internet / Mobil Bankacılık kanallarımız üzerinden de kolayca şifrenizi değiştirebilirsiniz.
Kartınızın kaybolduğundan ya da çalındığından şüpheleniyorsanız Albaraka Mobil üzerinden kartınızı 24 saat süresince geçici olarak kapatabilirsiniz. Ayrıca 0850 222 5 666 numaralı Alo Albaraka'yı arayarak da kartınızı kötü amaçlı kullanımlara kapatabilir ve yenileyebilirsiniz.
Albaraka Worldcard ile yurt içinde 300.000’i aşkın World üyesi iş yerlerinde taksitli alışveriş fırsatlarından yararlanabilir, alışverişlerinizde anında Worldpuan kazanabilir, biriktirdiğiniz puanları dilediğiniz zaman kullanabilirsiniz.
Albaraka Worldcardlar temassız özelliklidir. 350 TL’ye kadar olan işlemlerinizi temassız ve şifresiz, 350 TL ve üzeri işlemlerinizi temassız ve şifreli olarak gerçekleştirebilirsiniz.
Albaraka kredi kartınız ile dünyanın her yerinde, VISA ve Mastercard amblemini gördüğünüz milyonlarca mağaza, market, otel, restoran, tatil köyü, benzin istasyonu ve diğer birçok işyerinde, para taşımadan alışveriş yapabilirsiniz.
Kredi kartı ödemelerinizi aşağıdaki kanalları kullanarak gerçekleştirebilirsiniz:
Harcama tutarınızı son ödeme gününde ödediğiniz takdirde hiçbir ilave ücret veya komisyon ödemezsiniz
Hesap kesim tarihinizi aşağıdaki kanallar aracılığı ile aynı ekstre döneminde bir; aynı yıl içinde üç kez değiştirebilirsiniz:
Harcamalarınızın dökümünü ve ödemeniz gereken tutarı gösteren ayrıntılı ekstreniz, gönderilmesini talep ettiğiniz adresinize her ay postalanır. İsterseniz; ekstreniz bildireceğiniz faks numarasına her ay düzenli fakslanır veya e-mail adresinize gönderilir. Ayrıca şubeniz, internet şubemiz, Albaraka Mobil ve 0850 222 5 666 numaralı Alo Albaraka aracılığıyla da kredi kartınıza ait harcama bilgilerinizi kolayca öğrenebilirsiniz.
Ekstre bilgilerinizi aşağıdaki kanallarımızdan öğrenebilirsiniz:
Ekstrenize yansımış harcamalara yönelik itirazınızı yazılı dilekçe ile birlikte, ilgili harcamalara dair gerekçe/belgeleri de ekleyerek en yakın şubemize getirebilir; ya da 0850 222 5 666 numaralı Alo Albaraka’yı arayarak itirazınızı müşteri temsilcimize iletebilirsiniz. İtirazınız titizlikle incelenir ve en kısa sürede neticelendirilip size bildirilir.
İslami Bankacılık prensiplerimiz gereği kredi kartlarımız ile nakit çekim yapılamamaktadır.
Yurt dışındaki harcamalarınız, işlemin bankamıza geldiği tarihteki Albaraka Türk gişe döviz satış kuruna %1 komisyon eklenerek Türk Lirası’na çevrilir.
Tüm kredi kartlarımızda, son ödeme tarihinde ödenmeyen borçlar için TCMB tarafından belirlenen güncel oran ve gecikme gün sayısı üzerinden bir ceza hesaplanır ve bu tutar müşterilerin bir sonraki ekstresine yansıtılır.
İnternet alışverişlerine devam etmek için aşağıdaki işlem kanallarını kullanarak kartlarınızı e-ticaret işlemlerine açabilirsiniz:
Albaraka banka kartınızla aynı gün içerisinde ATM’den 5000 Türk Lirası, POS alışverişlerinizde ise 4000 Türk Lirası’na kadar harcama yapabilirsiniz.
Banka kartınıza bağlı hesabınızı 0850 222 5 666 Alo Albaraka ya da İnternet Bankacılığı üzerinden değiştirebilirsiniz.
Ek kart limit aşımı mümkün değildir.
Belirlediğiniz ekstre kesim tarihinde ek kart dönem borcunuz ek kartınızın bağlı olduğu asıl karta aktarılarak, asıl karta ekstre kesilir. Ek kartınıza ayrıca ekstre oluşmaz.
Albaraka Worldcard Kredi Kartlarımızdan herhangi birine sahip olmanız durumunda ek karttan yararlanmanız mümkündür.
Özel Bankacılık/ Platinum ek kart ile, asıl kart hamilinin sahip olduğu; Yol Yardım Hizmetleri (araç çekici, indirimli lüks araç kiralama, araç bilgi hattı, VIP şoför); Konut Yardım Hizmetleri (çilingir, profesyonel ev desteği, elektrik ve dâhili su tesisatı tamiri, cam değişimi, konut bilgi hattı); Seyahat Yardım Hizmetleri (indirimli havalimanı transferi, profesyonel sürücü temini); Medikal Yardım Hizmetleri (tıbbi danışmanlık, eve doktor ve hemşire gönderilmesi, check-up ve acil ilaç gönderme organizasyonu, indirimli medikal hizmetler) ve çok daha fazlasının sunulduğu Asistans Hizmeti'nden yararlanabilirsiniz.