Albaraka Mobil
Mobil Bankacılık

Ödeme İste ile ödeme isteğinde bulunabilir, ödeme isteklerinizi görüntüleyebilir ve ödeme taleplerini kabul ederek para transferi işlemlerinizi gerçekleştirebilirsiniz.

Ödeme İste Nedir?

Ödeme İste, alacaklı müşterinin borçlu müşteriden ödeme talep etmesine ve borçlu müşterinin bu talebe yanıt vermesine imkân sağlayan bir hizmettir.

Ödeme İste ile, ödeme yapmasını istediğiniz kişilerin IBAN, Albaraka Hesap Numarası, TR Karekod (QR) ve Kolay Adres (Cep telefonu numarası, e-posta adresi, TCKN, VKN, YKN veya pasaport numarası) bilgilerini kullanarak ödeme isteği gönderebilirsiniz.

Ödeme talep edilen borçlu tarafın ise gelen talebi onaylaması yeterlidir. Ödeme İste talebini kabul eden ve ödeme yapan kişiler para transferlerini gerçekleştirdikleri bankalardaki tarifelere göre işlem ücreti öderler.

Ödeme İste talebi nasıl oluşturulur?

Bireysel ve Kurumsal müşterilerimiz Albaraka Mobil üzerinden Ödeme İste işlemi başlatarak kendisine borcu olan kişinin para göndermesini beklemeden işlem limitleri çerçevesinde ödeme yapmasını talep edebilir.

Ödeme İste taleplerinizi Albaraka Mobil’e giriş yaptıktan sonra; “İşlem > Para Transferleri > Ödeme İste > Yeni İşlem” adımlarını izleyerek veya Albaraka Mobil giriş öncesi ekranda “FAST İşlemleri > Ödeme İste > Yeni İşlem” adımlarını izleyerek oluşturabilirsiniz.

Yenilenen ödeme iste özellikleri ile size en uygun yöntemi seçerek ödeme iste talebi oluşturabilirsiniz!

Sonra Kabul-Hemen Öde özelliği ile;

  • Ödeme isteğiniz onaylandığı sırada para transferinin gerçekleşmesini isterseniz bu yöntemi kullanarak ödeme iste talebi oluşturabilirsiniz.
  • Kısmi Ödeme Yapabilir seçeneği ile ödeme yapacak kişiye tutarın bir kısmını ödeyebilme imkânı sunabilirsiniz.

Sonra Kabul-Sonra Öde özelliği ile;

  • Ödeme İsteğinizi oluştururken son kabul tarihi ve son ödeme tarihi için farklı günler seçerek ödemenizi hangi tarihte alacağınızı belirleyebilirsiniz.

Erken Ödeme Yapılabilir seçeneği ile;

  • Ödeme yapacak kişinin belirlenen ödeme tarihinden daha erken ödeme yapma imkânı sunabilirsiniz.

Ödeme İste talepleri nasıl takip edilebilir?

Ödeme İste taleplerinizi, Albaraka Mobil’e giriş yaptıktan sonra, “İşlem > Para Transferleri > Ödeme İste > Talepler > Giden Talepler” adımlarından veya Albaraka Mobil giriş öncesi ekranda “FAST İşlemleri > Ödeme İste > Talepler > Giden Talepler” adımlarını izleyerek görüntüleyebilir ve Ödeme İste taleplerini iptal edebilirsiniz.

Gelen Ödeme İste talepleri nasıl görüntülenebilir?

Size gelen Ödeme İste taleplerini Albaraka Mobil’den, “İşlem > Para Transferleri > Ödeme İste > Talepler > Gelen talepler” adımlarını izleyerek veya Albaraka Mobil giriş ekranındaki “FAST İşlemler > Talepler > Gelen Talepler” adımından görüntüleyebilir ve onaylayabilir ya da reddedebilirsiniz.


Ödeme İste özellikleri nelerdir?

  • Ödeme İste sadece Ödeme İste hizmeti veren bankalar arasında gerçekleştirilebilir.
  • Ödeme İsteme talebi yalnızca ‘Ödeme İste Tercihi: Açık’ olan kişilere gönderilebilir
  • Ödeme İste talebi oluşturabilmek için talep gönderilecek kişinin IBAN, TR Karekod (QR) ve Kolay Adres (Cep telefonu numarası, e-posta adresi, TCKN, VKN, YKN veya pasaport numarası) bilgilerine sahip olunması gerekmektedir.
  • Sadece Havale ve FAST işlemleri için Ödeme İste kullanılabilir.
  • Ödeme İste talebinde bulunurken karşı tarafa onaylayabilmesi için en fazla 90 güne kadar süre tanınabilir.

Sıkça Sorulan Sorular

Ödeme İste’yi hangi müşteriler kullanabilir?

Albaraka Mobil’i kullanan tüm Bireysel veya Kurumsal müşterilerimiz kullanabilir.

Ödeme İste işleminde masraf var mı?

Ödeme İste talebi oluşturmak ücretsizdir. Size gelen ödeme iste talepleri kapsamında yapacağınız para transferlerinde ise bankamız Havale veya FAST limitleri dahilinde transfer yapabilirsiniz.

Ödeme İste işleminde bir üst limit var mı?

Ödeme İste talepleri bankamızın Havale ve FAST işlemleri limitleri ile sınırlıdır. Dilerseniz birden fazla ödeme iste talebi gönderebilirsiniz.

Ödeme İste ile kimlerden para isteyebilirim?

Ödeme iste ile müşterilerimiz, istedikleri Albaraka hesaplarına ya da başka bankalarda bulunan hesaplarına ödeme isteği gönderebilmektedir.

Ödeme İste ile hangi hesaplar için talep oluşturabilirim?

Tüm vadesiz TL hesapları için ödeme iste talebi oluşturabilirsiniz.

Ödeme İste ile para transferini nasıl gerçekleştirebilirim?

Ödeme İste ile Albaraka Mobil’den size gelen Ödeme İste taleplerinin detaylarını görüntüleyebilirsiniz. Hesap bakiyenizin yeterli olması durumunda talebi kabul ettikten sonra para transferi otomatik gerçekleşecektir.

Ödeme İste’ye nasıl ulaşabilirim?

Albaraka Mobil üzerinden “İşlem > Para Gönder > Ödeme İste” adımlarını takip ederek ulaşabilirsiniz. Albaraka Mobil’i indirmek için tıklayınız.

Ödeme İste ayarını nasıl değiştirebilirim?

“İşlem > Para Gönder > Ödeme İste” menüsü altında yer alan Ayarlar’dan Ödeme İste Tercihi’nizi değiştirebilirsiniz.

Ödeme İste talebime ne kadar sürede cevap verilecek? Ödeme İste talebi ne kadar süre geçerlidir?

Oluşturduğunuz ödeme iste talepleri, ödeme yapmasını istediğiniz kişi tarafından reddedilmemesi ve alacaklı tarafından herhangi bir tarih seçilmemesi durumunda 90 gün boyunca aktif olacaktır.

Ödeme İste talebimi iptal edebilir miyim?

Kabul ettiğiniz bir ödeme isteğini ödeme gerçekleşene kadar Gelen Ödeme İstekleri menüsündeki “Bekleyen” sekmesinden iptal edebilirsiniz.
Göndermiş olduğunuz ödeme isteğini ödeme gerçekleşene kadar “Ödeme İste > Talepler” menüsündeki “Giden Talepler” sekmesinden iptal edebilirsiniz.

Ödeme İste talebi oluşturmak istediğimde girdiğim bilgilere sahip banka listelenmiyor, ne yapmalıyım?

Şu an için Bankalararası Kart Merkezi (BKM) tarafından yetkilendirilen bankalar hizmet vermekte olup, diğer banka/kurumlar kademeli olarak sürece dahil edilecektir.